1. اطلاعیه ها

arms

قـابل توجه اعضای محترم هیأت علمی و غیر هیأت علمی ارجمند دانشگاه

شرایط و تعهدات بیمه تکمیل درمان دانشگاه 1402-1401

 

به استحضار کلیه اعضای محترم هیأت علمی و غیر هیأت علمی گرامی شاغل دانشگاه (رسمی، پیمانی، قراردادی و روزمزد بیمه‌ای) می‌رساند بر اساس مناقصه برگزار شده در دانشگاه " بیمه تکمیل درمان " دانشگاهیان محترم با شرکت بیمه آرمان  و  از تاریخ 1401/04/01 لغایت 1402/03/31 با شرایط و تعهدات ذیل منعقد شده است. مقتضی است کلیه همکاران با مطالعه دقیق جدول تعهدات ذیل، یکی از دو طرح (پایه و تکمیلی) را انتخاب و نسبت به ثبت نام در پرتال پویا (برگه اداری  ــ  منوی امور رفاهی  ــ زیر منوی بیمه تکمیلی) حداکثر تا تاریخ 1401/03/18 اقدام نمایند.

 مهم 1: لازم به یادآوری می‌باشد عدم ارسال درخواست از طریق پرتال شخصی به منزله انصراف از خدمات بیمه تکمیلی 1402-1401 می باشد.

 مهم 2: همكاران گرامي حتي الامكان به پزشكان متخصص و همچنين دندانپزشكان متخصص جهت دريافت هرگونه خدمات مختلف و مرتبط مراجعه نمايند؛ زيرا در سنوات گذشته، مواردي مشاهده شده است كه به علت مراجعه همكار به پزشك (يا دندانپزشك) عمومي، شركت بيمه از پرداخت هزينه ها امتناع نموده است.

 مهم 3: با توجه به روندهاي مختلف و بعضاً پيچيده اداري در دريافت هزينه هاي درماني، توصيه مي گردد ترجيحاً از مراكز طرف قرارداد بيمه آرمان استفاده فرماييد.

   توجه: با توجه به بروزرساني ديرهنگام مراكز طرف قرارداد در سايت شركت بيمه آرمان، خواهشمند است قبل از مراجعه به اينگونه مراكز، نسبت به راستي آزمايي آنها اطمينان حاصل فرماييد.

 مهم 4: انجام كليه امور پزشكي و دندانپزشكي كه لازمه آن، داشتن عكس هاي مختلف تخصصي است؛ ضروري است تاريخ عكسهاي مذكور در بازه زماني قرارداد (1401/04/01 لغايت 1402/03/31) گرفته شده باشد.

 مهم 5: توصيه مي شود قبل از انجام امور سنگين و پرهزينه همچون اعمال جراحي و بستري، خدمات دندانپزشكي از قبيل ارتدنسي، امپلنت، روكش دندان، درمان ريشه و … با كارشناسان دفتر بيمه دانشگاه مشورت فرماييد.

 

 شرایط و تعهدات :

pdfpreviewشرح تعهدات بیمه تکمیل درمان شرکت بیمه آرمان (طرح های پایه و ویژه)

pdfpreviewلینک مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه آرمان

 pdfpreviewشیوه نامه خدمات بیمه تکمیلی

pdfpreviewبیمارستان های طرف قرارداد شرکت بیمه آرمان

 

 توجه 1 : حق بیمه ماهانه هر یک از بیمه شدگان در طرح پایه 3.400.000 ریال خواهد بود که همکاران دانشگاهی تنها مبلغ1.700.000 ریال پرداخت خواهند نمود.

 توجه 2 : حق بیمه ماهانه هر یک از بیمه شدگان در طرح ویژه 4.920.000 ریال خواهد بود که همکاران دانشگاهی تنها مبلغ4.322.000 ریال پرداخت خواهند نمود.

  • جدول تعهدات در طرح پایه متناسب با نیاز همکاران پس از استخراج ضریب خسارت در بخش های مختلف به شرح زیر پیش بینی و پرداخت 50% سهم دستگاه در آن لحاظ خواهد شد. طرح ویژه نیز برای جلب رضايت آن دسته از همكاراني كه به دلايل گوناگون نيازمند سقف بيشتري از تعهدات مالي در بخش هاي مختلف هستند پیش بینی شده است و البته دانشگاه تنها مبلغ مابه التفاوت آن تا طرح پایه را به عنوان 50% سهم دستگاه تقبل نموده است).
  • نظر به مصوبه هیأت رئیسه محترم دانشگاه، 50 درصد مبلغ حق بیمه جهت سرپرست دانشگاهی(مرد و زن سرپرست خانوار)  و افراد تحت تکفل قانونی و پدر و مادر ایشان توسط دانشگاه به عنوان یارانه بخشی از هزینه حق بیمه پرداخت می‌گردد. ( 50 درصد به عهده دانشگاه و 50 درصد به عهده متقاضی) 

 توجه 3 : بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي تاريخ 97/10/19 و تأييد شوراي محترم نگهبان (بند ب ماده 13) مبني بر اينكه خدمات بهداشتي و بيمه درماني مكمل آزادگان، جانبازان، ايثارگران شاغل و غير شاغل، بازنشسته و افراد تحت تكفل آنها و والدين، همسران و فرزندان شهدا به عهده بنياد شهيد و امور ايثارگران است. لذا اين دسته از همكاران نياز به مراجعه به پرتال و تكميل فرم ندارند. بديهي است هر كدام از آزادگان، جانبازان، ايثارگران شاغل و فرزندان شاهد كه علاوه بر بيمه تكميلي بنياد شهيد، تمايل به استفاده از بيمه تكميلي درمان دانشگاه (بيمه ايران) را دارند، مشابه ديگر كارمندان با آنان رفتار نمايند. ( تسهيلات مشابه ساير همكاران)

 توجه 4 : شرایط افرادی که می‌توانند به صورت وابسته به فرد اصلی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند به شرح ذیل می‌باشد:

  • همسر کارکنان مرد و زن سرپرست دانشگاهی.

تبصره: همسر و فرزندان کارکنان زن دانشگاهی (غیر سرپرست) مشمول یارانه 50 درصد نمی شوند.

  • فرزندان ذکور تا سن 20 سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل تا سن 25 سال تمام و دانشجویان رشته پزشکی تا 26 سال و فرزندان اناث مادامی که شاغل نبوده (بیمه نداشته باشد) و یا ازدوج نکرده باشند.
  • پدر و مادر (صرف داشتن دفترچه بیمه).
  • سایرین (خواهر، برادر، نوه و ...) مشروط بر ارائه مدارک مثبته قانونی تحت تکفل به اداره کارگزینی

توجه 5 : پرسنل استخدام جدید، انتقالی، همسر پرسنلی که ازدواج نموده‌اند و یا افرادی که در طول مدت قرارداد تحت کفالت قانونی بیمه شده اصلی درآمده‌اند در صورتی می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند که حداکثر ظرف مدت 25 روز پس از تاریخ حکم، کفالت و ازدواج از طریق ستاد رفاهی به شرکت بیمه معرفی می‌شوند.

 توجه 6 : نوزادان تازه متولد شده نیز منوط به اینکه حداکثر ظرف مدت 50 روز از تاریخ تولد به شرکت بیمه معرفی ‌شوند می‌توانند از بدو تولد تحت پوشش قرار گیرند.

توجه 7 : صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضیان خواهد بود، لذا خواهشمند است نهایت دقت در این خصوص صورت پذیرد تا مشکلی در روند بیمه تکمیلی ایجاد نشود.

 

نحوه مشاهده هزينه ها، فاكتورها و نسخه هاي پزشكي:

لینک سامانه اعلام و پیگیری هزینه های درمان: (نام كاربري و رمز عبور، كد ملي سرپرست اصلي است)

https://arman.aradib.ir/DarmanAfzar.Customer/index.html

توجه 8: با توجه به اينكه كارشناس ارزياب شركت بيمه آرمان به بخش“ اعلام هزينه هاي درماني “ دسترسي ندارد، امكان بارگزاري مدارك و ثبت آن بصورت برخط ميسر نيست و همكاران ارجمند مي بايست مدارك و هزينه هاي خود را تحويل دفتر بيمه دانشگاه دهند.

توجه9: هزينه هاي قبل از تاريخ 26 مرداد ماه فعلاً در سامانه قابل مشاهده نمي باشد، كه پس از بارگذاري اطلاعات قبلي توسط شركت كارگزاري بيمه، مراتب اعلام خواهد شد.

 

مسئول پاسخگویی به تماس ها:

  • دفتر بیمه دانشگاه 2200 - 2667(3880-051)
  • آقای محسن حیدرزاده مشهدی 2277 - (3880-051)
  • دفتر بیمه مستقر در دانشگاه 38768025-38768026

ساعت کاری جهت دریافت مدارک:

  • شنبه تا چهارشنبه (15:00-7:00)
  • پنجشنبه (13:00-8:30)